12 maj 2014

Det är sällan logiskt

Inte heller detta inlägg. Sanna mina ord när jag säger att jag är de långa meningarnas främste förespråkare. Men om jag kunde förklara och påvisa logikens trofasta spel i denna fråga så skulle ju den som inte håller med mig kanske falla? Då skulle jag kunna säga; se här att jag har rätt och du har fel och tillsammans så blir jag en vinnare. Men jag skulle också, i samma sekund, genom mitt sätt att antyda din bristfällighet, totalt förlora och vad är då logiken värd? Nästan ingenting, annat än att den gör sig brukbar i diverse uppställningar och tabeller som förutom logik kan hänvisa till statistik och då mina vänner, är en människas känslor kopplade till erfarenhet mindre värd. Menar vissa. Men det är sällan logiskt. För när jag hittar ett mönster som ter sig någorlunda likriktad så brukar det, innan jag ens har hunnit formulera ordet s-l-u-t-s-a-t-s, bryta sin bana och liksom koppla ur sig själv och återigen måste jag vara öppen för att allt inte alltid är som det borde vara enligt logikens ramar. Jag säger det är ologiskt att vara människa för att logik är inte tillräkneligt inom detta ämne och det är som om jag har svaret på en fråga jag ännu inte formulerat. 

Förlåt mig, jag svamlar, men enklare uttryckt menar jag att min åsikt i detta sammelsurium av åsikter, i denna gryta av ihopkokade åsikter som blandar sig med varandra och ibland kallas liberala och som serveras gratis och nästan ibland också att man är villig att betala med någonting annat, någonting som stavas värdighet, för att få en enstaka människa att äta det man inte sällan med rädsla kokat ihop, min åsikt är den att du är född med ditt värde och behåller det genom hela livet oavsett vad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar